Hoe illustreer je een boek?

 

Juliette vertelt over haar werk als illustrator. De kinderen kunnen vragen stellen. Aan de hand van schetsen en mislukte tekeningen laat Juliette zien hoe ze een tekening maakt. Voorafgaand aan haar bezoek kan de klas een verhaal bedenken waar Juliette ter plekke een tekening bij maakt. Voor thema's en projecten kan in overleg het programma worden aangepast.

 

Duur

Ongeveer 1 uur

 

Benodigheden

  • Flap-over
  • Cd-speler en microfoon of Juliette neemt karaoke-set mee.
  • beamer 

Doelgroep

Middenbouw

Deze lezing is gezien het interactieve en visuele uitgangspunt ook zeer geschikt voor speciaal onderwijs

 

Informatie & boeking

www.sss.nl of jeugd@sss.nl


Tekenworkshop

 

Hoe teken je nou ogen, neus of een mond? Wat is het verschil tussen een sip of boos gezicht? Juliette legt het uit hoe eenvoudig je met stipjes of strepen een emotie kunt tekenen. Of hoe teken je dat iets heel groot en gevaarlijk is iets heel klein en kwetsbaar? Tips en trucs, sneltekenles in een uurtje!

 

Duur

Ongeveer 1 uur

 

Benodigheden

Flap-over

 

Doelgroep

Middenbouw

Deze lezing is gezien het interactieve en visuele uitgangspunt ook zeer geschikt voor speciaal onderwijs.

 

tekenworkshop

 

Informatie & boeking

www.sss.nl of jeugd@sss.nl


Teken- en vertelvoorstelling met Vivian den Hollander over Spekkie en Sproet.

 

met Vivian den Hollander

 

Vivian leest voor en Juliette tekent erbij. Over de spannende avonturen van Spekkie en Sproet, Juliette zingt het Spekkie en Sproet lied. De klassen krijgen een poster, kleurplaten en een kaart van Spekkie en Sproet mee.

 

Duur

Ongeveer 1 uur

 

Benodigheden

  • Flap-over
  • cd-speler en microfoon

 

Doelgroep

Middenbouw

 

  • Geschikt voor grotere groepen.
  • Deze lezing is gezien het interactieve en visuele uitgangspunt ook zeer geschikt voor speciaal onderwijs.

 

Informatie & boeking

www.sss.nl of jeugd@sss.nl